ВІДДІЛ ОСВІТИ ВЕЛИКОБУРЛУЦЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

МАН

      Учнівська молодь району у 2019/2020 навчальному році залучалася до науково-дослідницької діяльності. Упродовж листопада – грудня 2019 року в районі було проведено І (районний) етап конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН, на який подано 4 науково-дослідницькі роботи: робота Микуліної Євгенії «Лялька-мотанка – спадщина предків» (Гниличанська ЗОШ І-ІІІ ст., науковий керівник Лисяк Т.В.), Холод Олександри «Історичні реалії України як чинник ідейно-тематичної структури роману А.Чайковського «Сагайдачний»» (КЗ «Григорівський ліцей ім. Героя Радянського Союзу І.Г.Кисельова», науковий керівник Безкоровайна Т.М.), Пащенко Ангеліни «Дослідження стану води у колодязях села Шипуватого» (Шипуватська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Героя Радянського Союзу І.М.Заболотного, науковий керівник Дерюгіна С.П.), Семеренської Анастасії «Історія селища Приколотне та Приколотнянського олійноекстракційного заводу» (КЗ «Приколотнянський ліцей ім. Героя Радянського Союзу К.Ф.Ольшанського», науковий керівник Верещака Н.І.).

    Найбільш якісну підготовку та високу результативність наукових досліджень за підсумками І (районного) етапу конкурсу-захисту, відповідно до рішення журі, показала учениця КЗ «Приколотнянський ліцей» Семеренська Анастасія. Робота цієї учениці була направлена на ІІ (обласний) етап конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт, але призового місця не отримала, що свідчить про недостатню організацію роботи адміністрацій закладів освіти з проблеми пошуку обдарованих учнів, формування дослідницької мотивації та залучення школярів до написання науково-дослідницьких робіт.

   В організації науково-дослідницької роботи з учнями є суттєві недоліки, а саме:

- недостатня підготовка учнів до написання контрольної роботи з базової дисципліни;

- непродуманий вибір теми;

- відсутність в роботах власних досліджень та висновків;

- відсутність системи в організації роботи закладів освіти в питанні виявлення, розвитку та підтримки талановитої учнівської молоді;

- відсутня співпраця з вищими навчальними закладами.

Тому в новому навчальному році необхідно зосередити увагу керівників закладів освіти на вирішенні наступних завдань :

- активізація діяльності учителів вищої категорії, вчителів, що мають звання щодо урізноманітнення форм роботи з обдарованими учнями на уроках та в позаурочний час для забезпечення результативності інтелектуальних змагань, в тому числі і науково-дослідницької роботи з учнями;

- організацію якісної підготовки учнів до написання контрольних робіт з базових дисциплін;

- здійснення психолого-педагогічного супроводу обдарованих учнів;

- пропаганда здобутків обдарованих учнів.

 

Наказ № 494 "Про результати проведення у Великобурлуцькому районі І (районного) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої акдемії наук України у 2017/2018 навчальному році"

 

Протоколи захисту науково-дослідницьких робіт І етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту МАН

 

Учнівська молодь району упродовж 2016/2017 навчального року залучалася до науково-дослідницької діяльності. Упродовж листопада – грудня 2016 року в районі було проведено І (районний) етап конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН, на який було подано 5 ( в минулому 3, в 2014/2015 - 9) науково-дослідницьких робіт.

Найбільш якісну підготовку та високу результативність наукових досліджень за підсумками І (районного) етапу конкурсу-захисту, відповідно до рішення журі, показали учні Приколотнянської ЗОШ І-ІІІ ст.. ім. Героя Радянського Союзу К.Ф.Ольшанського Великобурлуцької районної ради (наукові керівники - вчитель фізики Гладких Тетяна Михайлівна та вчитель української мови та літератури Верещака Наталія Іванівна), Гниличанської ЗОШ І-ІІІ ст. (керівник-вчитель біології Кондратенко Тетяна Олександрівни), Червонохвильського навчально-виховного комплексу (керівник – вчитель хімії Халявка Лариса Євгеніївна). Роботи цих учнів було направлено на ІІ (обласний) етап конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН України було направлено 4 роботи (в 2015/2016 – 2, у 2014/2015 році – 6 ), але не посіли жодного призового місця (в 2014/2015 році – 2 переможця), що свідчить про недостатню організацію роботи адміністрацій закладів освіти з проблеми пошуку та діагностики обдарованих учнів, формування дослідницької мотивації та залучення школярів до написання науково-дослідницьких робіт.

Отже, результати роботи учнів шкіл району у Малій академії наук в 2016/2017 н. році не дали бажаних результатів. Науково-дослідницькі роботи, які були подані для участі в обласному етапі, не посіли призових місць, тому є над чим працювати педагогам району в даному напрямку. В організації науково-дослідницької роботи з учнями є суттєві недоліки, а саме:

- слаба підготовка учнів до написання контрольної роботи

з базової дисципліни;

- непродуманий вибір теми ;

- відсутність в роботах власних досліджень ;

- відсутність системи в організації роботи загальноосвітніх навчальних закладів в питанні виявлення, розвитку та підтримки талановитої учнівської молоді;

- відсутня співпраця з вищими навчальними закладами.

Тому в новому навчальному році необхідно зосередити увагу керівників закладів освіти на вирішенні наступних завдань :

- участь у проведенні шкільних конференцій по захисту науково-дослідницьких робіт;

- активізація діяльності учителів вищої категорії, вчителів, що мають звання щодо урізноманітнення форм роботи з обдарованими учнями на уроках та в позаурочний час для забезпечення результативності інтелектуальних змагань, в тому числі і науково-дослідницької роботи з учнями;

- організацію якісної підготовки учнів до написання контрольних робіт з базових дисциплін;

- здійснення психолого-педагогічного супроводу обдарованих учнів;

- залучення учнів шкіл району до участі в роботі гуртків дослідницько-експериментального напрямку, які працюють при Комунальному закладі «Харківський центр дослідницько-експериментальної діяльності «Будинок учителя» Харківської обласної ради» та до історичної та географічної шкіл , які працюють при обласній станції юних туристів;

- пропаганда здобутків обдарованих учнів.